.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار گيلان: 105هزار نفر بيکار در گيلان

هشمين جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان گيلان به رياست مهندس عبداللهي و با حضور دکتر جواد فرشباف معاون برنامه ريزي منابع انساني و سياستگزاري اشتغال وزارت کار و امور اجتماعي در محل استانداري تشکيل شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران در اين نشست که معاون برنامه ريزي و اداري مالي استانداري نيز حضور داشت، استاندار گيلان در سخناني به اهميت اشتغال جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در استان تلاش خوبي توسط مجموعه مديران دست اندرکار در بحث اشتغال و کاهش بيکاري انجام گرفته است که از جديت مديران دستگاهها و بانکهاي استان تشکر مي نمايم.

وي همچنين بر لزوم جذب منابع در جهت ايجاد اشتغال تاکيد کرد و گفت: براي اينکه منابع اختصاصي به اشتغال و توليد تبديل شود، علاوه بر رسيدگي طرحها و بانکها و بررسي توجيه آن، کار کارشناسي به دستگاههاي اجرايي نيز محول شده تا در بررسيها، براي تسريع در کار و ايجاد اشتغال، به بانکها کمک نمايند.

مهندس عبداللهي در ادامه افزود: حساس ترين مرحله زمان پرداخت منابع است و از آنجا که اين منابع بايد تبديل به کار و توليد شود ضمن تاکيد بر سرعت کار دقت در اختصاص منابع را هم تاکيد مي نمايم.

استاندار گيلان در قسمت ديگر از سخنان خود به ميزان بيکاران استان اشاره کرد و با بيان اين مطلب که حدود 105 هزار نفر بيکار ثبت شده منهاي بيکاران فصلي به نسبت جمعيت فعال بالاي 10 سال که 12.1 درصد و مساوي با ميانگين بيکاري کل کشور است، در استان داريم، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعيت و منابع موجود استان، اين ميزان نبايد در حد ميانگين کشور باشد لذا اگر منابع لازم به استان اختصاص يابد مي توان از آن در توليد کار و اشتغال بهره گرفت و اين درصد را پايين تر آورد.

وي در همين رابطه گفت: ميانگين ايجاد اشتغال در استان بر اساس برآورد اوليه 210 ميليون ريال است که اين رقم نيز به نسبت ميانگين کشوري، رقم کمتري است و بنابراين مي توان با منابع کمتري اين درصد را کاهش داد.

مهندس عبداللهي در خاتمه ميزان بيکاران ثبت نام شده استان را که 53 درصد آن را خانم ها تشکيل مي دهند، امري جديد و يک تحول اجتماعي دانسته و اظهار داشت: اين تحول به ما اعلام مي کند که بايد روال کار به نسبت گذشته را تغيير بدهيم و نوع اشتغال و سرمايه گذاريها بايد به نحوي باشد که خانم ها بتوانند در شغلهاي متناسب با توانمنديهاي خود مشغول باشند که اين مهم به تغيير اساسي و ساختاري در بعضي سازمانها و توجه جدي ويژه دارد.

در ادامه اين نشست رئيس سازمان کار و آموزش فني و حرفه اي استان نيز در گزارشي به اقدامات انجام شده در معرفي طرحها و اختصاص تسهيلات از محل 2160 ميليارد ريال منابع بانکهاي استان جهت راه اندازي بنگاههاي کوچک اقتصادي زود بازده کارآفرين پرداخته و افزود: استان گيلان داراي 17121 کارگاه فعال با اشتغال يک تا هزار نفر دارد و حدود 174 هزار نيروي شاغل رسمي دارد که از اين تعداد 610 کارگاه داراي نيروي بالاي 20 نفر مي باشند.

وي همچنين گفت: 87 درصد اشتغال موجود استان توسط بخش خصوصي انجام گرفته که اين درصد در کل کشور 74 درصد است.

در اين جلسه همچنين دکتر فرشباف معاون برنامه ريزي منابع انساني و سياست گذاري اشتغال وزارت کار و امور اجتماعي در سخناني به سياستهاي جديد وزارت کار در ارتباط با ايجاد اشتغال و رفع بيکاري پرداخته و ضمن تشکر از فعاليتهاي شفاف استان در بحث کار، خاطرنشان کرد: 26 استان تاکنون اطلاعات لازم در جذب 20 درصد منابع بانکها را ارسال و حدود 42 هزار طرح با پيش بيني 197 هزار اشتغال ميانگين سرانه هر شغل 100 ميليون ريال معرفي شده است.

وي در ادامه استمرار تامين منابع مالي اشتغال زا، توجه و دقت در آموزشهاي مهارتي فني و حرفه اي و کارآفريني براي ساماندهي مطلوب اشتغال زايي و کاهش بيکاري را مورد تاييد قرار داده و اظهار اميدواري کرد که با رويکرد بودجه 85 به رفع بيکاري، کاهش بيکاري و افزايش کار و توليد را شاهد باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.